Programske rešitve

Upravljanje tiskanja

Nadzor nad tiskanjem

Rešitve za upravljanje tiskanja.
Rešitve za oddaljeno upravljanje naprav.

MDS - Optimizacija tiskanja

Managed Document Services ali storitve upravljanja z dokumenti.

Produkcijski tisk

Predstavljamo Kyocerin Inkjet produkcijski tiskalnik, dodatke za dokončevanje tiskovin proizvajalca UCHIDA in tehnološke rešitve podjetja Solimar.

Upravljanje z dokumenti

Digitalizacija poslovanja

Rešitve, ki pomagajo podjetjem, da so bolj agilna, prilagodljiva in učinkovita.

DMS

Sistemi za upravljanje z dokumenti omogočajo strukturirano hrambo podatkov.

IKT storitve

Varovanje podatkov

Najbolj učinkovita zaščita pred izgubo podatkov je varnostno kopiranje.

Virtualizacija

Izkoristite možnosti, ki jih ponujajo navidezna okolja.

Digitalna pisarna

Pisarna v oblaku in orodja za učinkovito skupinsko delo.

Naprave

Tiskalniki

Kyocera

Laserski tiskalniki in multifunkcijske naprave.

Epson

Inkjet tiskalniki in multifunkcijske naprave.

CITIZEN

Termični tiskalniki in tiskalniki na termični transfer.

Strežniki NAS in mrežna oprema

Synology

Rešitve za hrambo in varovanje podatkov ter nadzorne sisteme.

Wi-Fi usmerjevalniki

Ponudba Wi-Fi usmerjevalnikov Synology za neprekinjen dostop v splet.

Kamere Synology

Kamere Synology za brezhibno integracijo s sistemom za nadzor Surveillance Station.

Skenerji

Plustek

Poslovni skenerji v formatih A4 in A3 in prenosni skenerji.

CZUR

Knjižni skenerji - ni potrebno razdirati vezave.

UPS - NEPREKINJENO NAPAJANJE

FSP Fortron

Zaščita vaših naprav pred izpadi električne energije in drugimi anomalijami el. omrežja.

Podpora
Podpora uporabnikom

Poiščite odgovore, prenesite gonilnike ali preverite cene in garancijske pogoje.

Servis in tehnična podpora

Center za podporo uporabnikov, naročilo servisa in baza znanja.

Podpora Synology

Naročilo na servis in pomoč pri namestitvi naprave ali postavitvi sistema za varnostno kopiranje.

Prenosi

Dostop do cenikov, brošur, gonilnikov in drugih pomembnih dokumentov.

Splošni pogoji poslovanja

Splošni pogoji, ki veljajo za vse dobave in ponudbe podjetja.

Poblaščeni servisi Kyocera

Seznam pooblaščenih serviserjev za naprave Kyocera v Sloveniji.

Prodajni partnerji Kyocera

Seznam pooblaščenih prodajalcev tiskalnikov in multifunkcijskih naprav Kyocera.

O nas
O podjetju Xenon forte

Predstavitev podjetja in osebna izkaznica.

Mediji o nas

Raziščite objave v medijih, kjer se pojavlja tudi Xenon forte.

Akcije

Ugodna ponudba tiskalnikov in večfunkcijskih naprav Kyocera.

Novice

Bodite na tekočem z našimi najnovejšimi novicami.

Študije primerov

Primeri dobre prakse iz naših programov.

Blog

Blog Xenon forte - Strokovni center za digitalizacijo, tisk in varnost podatkov v regiji

Kontakt

Kontaktirajte nas, odgovorili vam bomo v najkrajšem možnem času.

Izjava OEEO

Izjava o vračilu OEEO in ustrezno odlaganje porabljenih tonerjev.

Zaposlitev

Preverite odprta delovna mesta.

E-računi 2028 – od analognega poslovanja k digitalnim procesom

Digitalizacija poslovanja po letu 2028 postane nujna, saj ZIERDED uvaja obvezne e-račune za vsa B2B podjetja. Računi se iz fizičnih listin premikajo v podatkovne tokove (XML), kar prinaša avtomatizacijo, nižje stroške in manj napak. Papir pa kljub digitalnemu napredku ostaja prisoten v B2C procesih, pravni dokumentaciji in terenskem delu, zato podjetja vstopajo v hibridno obdobje.

Katere navade se bodo spremenile – in zakaj papir še dolgo ne bo povsem izginil.

Prehod iz analognega v digitalno poslovanje ni več vprašanje izbire, temveč nujnost, ki jo pospešujejo zakonodajne spremembe, tehnološki razvoj in pričakovanja poslovnega okolja. Eden ključnih sprožilcev je novi Zakon o izmenjavi elektronskih računov in drugih elektronskih dokumentov (ZIERDED), ki v Sloveniji z letom 2028 uvaja obvezno izmenjavo e-računov v vseh B2B odnosih. Čeprav se na prvi pogled zdi, da gre zgolj za preobrazbo papirnega ali PDF-računa v strukturiran XML, sprememba pomeni bistveno več: prehod iz logike “listine” v logiko “podatka” in s tem redefinicijo številnih ustaljenih poslovnih navad.

Kaj digitalizacija dejansko spremeni – in česa ne

ZIERDED neposredno zajema izdane račune v poslovanju med podjetji v Sloveniji. Papirna oblika med podjetji ne bo več dovoljena, kar pomeni, da bo račun postal del podatkovnega toka med informacijskimi sistemi, ne več fizični dokument, ki potuje med oddelki ali pristane v registratorju. Na drugi strani pa zakon ne posega v številne druge vrste dokumentov, ki v podjetjih ostajajo delno analogni: pogodbe, aneksi, notarski zapisi, kadrovski dosjeji, del pravnih dokumentov in poslovna komunikacija s potrošniki, kjer papirni izpis ostaja povsem zakonit.

Zato tudi po letu 2028 ne bomo priča popolnemu izginotju papirnih dokumentov. Podjetja, ki poslujejo hkrati z drugimi podjetji in s potrošniki, bodo živela v hibridnem režimu: e-računi za B2B, papir ali PDF po dogovoru pri B2C. Poleg tega bodo v podjetjih še naprej nastajali številni drugi papirni dokumenti, ki niso del obvezne digitalizacije po novem zakonu— na primer pogodbe, terenski zapisniki, dobavnice, priloge iz tujine ali dokumenti, ki jih ustvarijo stranke. Prav ti dokumenti bodo še vedno zahtevali zanesljiv zajem prek MFP-naprav in skenerjev, da lahko vstopijo v digitalne tokove in arhive.  Digitalizacija teh procesov je mogoča, a ni avtomatična posledica uvedbe e-računov.

Sprememba navad: od fizičnih map k avtomatiziranim tokovom

Največji premik je psihološki. Podjetja se morajo posloviti od predstave, da je račun uradni dokument šele takrat, ko je natisnjen, žigosan ali ročno podpisan.

E-račun bo moral od leta 2028 obvezno obstajati v strukturirani XML-obliki, saj je to edini zakonsko veljavni format za izmenjavo med podjetji. Tak XML omogoča popolnoma avtomatiziran tok — od prejema in preverjanja do knjiženja — brez ročnega prepisovanja podatkov in z bistveno manj napak. Elektronsko potrjevanje v sistemih nadomesti žige in podpise na papirju, zato tiskanje “kopij za arhiv” izgubi svoj namen. Digitalni proces postane hitrejši, preglednejši in vedno sledljiv.

Za e-račun je pomembno razumeti, da ga sestavljata dva dela: XML kot obvezni, pravno veljavni podatkovni dokument ter PDF kot zgolj vizualna predstavitev za uporabnike. V arhivu mora biti zato vedno shranjen XML, saj predstavlja original, medtem ko je PDF le spremljajoči pogled.

Kako se bo spremenila uporaba tiskalnikov in skenerjev

Trend upadanja tiskanja ni nov, zakonodajne spremembe pa ga bodo še pospešile. V Zahodni Evropi se prodaja tiskalnikov in večopravilnih naprav že več let zmanjšuje, podjetja pa pričakujejo nadaljnji padec količin izpisov zaradi digitalizacije procesov. Prehod na e-račune bo zmanjšal predvsem tiskanje izdanih in prejetih računov, dobavnic ali opominov, saj bodo ti dokumenti delovali kot podatkovni tokovi, ne več kot fizične listine.

Po drugi strani pa se pomen skenerjev in MFP-naprav v digitaliziranem poslovnem okolju krepi. Zajem papirnih dokumentov, ki ne sodijo v obvezno digitalno izmenjavo – od kadrovske dokumentacije do terenskih zapisov – bo postal ključni korak za vzpostavljanje celovitega elektronskega toka dokumentov. Naprave se bodo uveljavljale kot “dokumentna vozlišča”, ki omogočajo OCR-prepoznavo, avtomatsko razvrščanje, prenos neposredno v DMS ali ERP ter integracijo z e-arhivi.

Trg zato ne bo izginil, temveč se bo preoblikoval: manj poudarka na količini izpisov, več na storitvah, digitalizaciji in hibridnih modelih najema naprav skupaj z upravljanjem dokumentnih tokov.

Kljub napredku digitalnih orodij se nekaj področij še dolgo ne bo povsem odreklo fizičnim dokumentom. Najbolj vztrajni bodo:

  • B2C računi in potrdila, kjer potrošniki še vedno pogosto pričakujejo ali celo zahtevajo tiskano obliko.
  • Kadrovski in pravni dokumenti, kjer podjetja zaradi tveganj sklepajo kompromis med digitalnim in papirnim hranjenjem.
  • Mednarodni procesi, kjer partnerska podjetja uporabljajo druge standarde ali še niso prešla na e-račune.
  • Terenske operacije, kjer digitalne naprave niso vedno praktične.

Vloga e-arhiva: temelj, ne dodatek

Uvedba e-računov odpre vprašanje, kako podjetja hranijo poslovno in dokumentarno gradivo. E-računi sodijo med poslovno gradivo, ki ga je dovoljeno hraniti v elektronskem arhivu znotraj DMS ali ERP sistema, če so zagotovljene celovitost, sledljivost in dostopnost. Ne spadajo pa pod strogi režim dokumentarnega gradiva, ki zahteva certificiran e-arhiv in posebno ravnanje. Razlikovanje med obema kategorijama je ključno, saj številna podjetja napačno domnevajo, da morajo vse dokumente hraniti v e-arhivu, čeprav je to potrebno le za gradivo s trajnim ali posebnih pravnim pomenom.

E-arhiv postaja strateški element digitalnega poslovanja: omogoča revizijsko sledljivost, znižuje stroške fizičnih arhivov, podpira avtomatizacijo in zmanjšuje tveganja izgube dokumentov. Ko podjetja uredijo digitalne tokove računov, običajno sledijo še naročilnice, dobavnice, pogodbe in kadrovska dokumentacija – digitalizacija postane sistemski pristop, ne več skupek izoliranih rešitev.

Sklep: digitalizacija ni konec papirja, je pa konec analognega razmišljanja

Slovensko poslovno okolje leta 2028 ne bo brezpapirno. Bo pa bistveno drugačno. Račun kot XML podatkovni zapis bo postal standard, procesi se bodo avtomatizirali, tiskanje se bo racionaliziralo, naprave za zajem pa dobile osrednjo vlogo pri prehodu iz fizičnih dokumentov v elektronske arhive.

Digitalizacija ne pomeni izginotja papirja – pomeni pa, da se bo ta uporabljal tam, kjer ima res smisel, ne pa kot privzeta izbira. Papir bo od navade postal izjema. In prav to je največja sprememba v načinu poslovnega razmišljanja.

Več informacij >>>

zadnjI ČLANKI

Novosti iz sveta upravljanja z dokumenti in podatki.

19.11.2025

E-računi 2028 - od analognega poslovanja k digitalnim procesom

Digitalizacija poslovanja po letu 2028 postane nujna, saj ZIERDED uvaja obvezne e-račune za vsa B2B podjetja. Računi se iz fizičnih listin premikajo v podatkovne tokove (XML), kar prinaša avtomatizacijo, nižje stroške in manj napak. Papir pa kljub digitalnemu napredku ostaja prisoten v B2C procesih, pravni dokumentaciji in terenskem delu, zato podjetja vstopajo v hibridno obdobje.

Preberite celoten članek
14.11.2025

Kako razširiti zmogljivosti tiskarne z avtomatiziranim izsekovanjem

UCHIDA AeroDieCut tiskarnam omogoča avtomatizirano izsekovanje, biganje in perforacijo v enem prehodu, brez zunanjih izvajalcev. Zanesljivo obdela širok nabor materialov in omogoča izdelavo embalaže, etiket, kartic in kreativnih oblik po meri. Tiskarne z napravo pridobijo večjo fleksibilnost, krajše roke in hitrejši prehod od ideje do končnega izdelka.

Preberite celoten članek
12.11.2025

Kako avtomatizirati dokončevanje dokumentov v digitalni tiskarni

Finishing je pogosto ozko grlo vsake tiskarne – počasno, ročno in nepredvidljivo. UCHIDA AeroCut X združuje rezanje, biganje in perforacijo v enem prehodu, s čimer skrajša čas finishinga za več kot polovico. Rezultat: več naročil, manj napak in povrnitev investicije v 12–18 mesecih.

Preberite celoten članek

Vas zanima še več podobnih vsebin?

Prijavite se na našo mailing listo in bodite vedno v koraku s časom iz področja digitalizacije, upravljanja z dokumenti, tiskanja, varovanja podatkov itd.